Weet u wie uw klanten zijn en met wie uw organisatie zaken doet?
De laatste jaren wordt het belang van Customer Due Diligence (CDD), ook wel bekend als het ‘Know Your Customer’ of het ‘Ken uw Klant” – beginsel, steeds meer onderkend. Naast financiële instellingen, die op basis van de Wet op het financieel toezicht (Wft), wettelijk verplicht zijn om hun klanten te onderzoeken, wordt door toezichthouders ook van andere organisaties verwacht dat zij hun klanten kennen en weten met wie zij zaken doen. In een toenemend aantal sectoren groeit het besef dat een goed CDD beleid onmisbaar is om het vertrouwen te winnen van consumenten, bedrijven en overheden.
Met een goed CDD beleid kan een instelling bovendien niet alleen een integere bedrijfsvoering waarborgen, maar ook specifieke integriteitsrisico’s als financiering van terrorisme, witwassen, omkoping of corruptie bestrijden. Weten wie uw klanten zijn, wordt in dit kader dus steeds belangrijker. CDD is hierdoor inmiddels een onmisbaar onderdeel geworden van een integere bedrijfsvoering.
Heeft u tijdelijk ondersteuning nodig voor het uitvoeren van CDD onderzoeken of het implementeren van CDD beleid? Neemt u dan contact met mij op. Ik kom graag geheel vrijblijvend bij u langs voor een nadere kennismaking. Samen nemen we dan de tijd om te inventariseren waar u en uw organisatie precies behoefte aan hebben en wat ik daar voor u in kan betekenen.